Przejdź do zawartości strony

You are here

Jak rzucić palenie na dobre - tym razem inaczej

Jak rzucić palenie na dobre

Rozumiemy, że decyzja o rzuceniu palenia może być trudna, ponieważ prawdopodobnie wiąże się z jednym z najcięższych wyzwań, jakie podejmiesz w życiu. Jest to też jedna z najbardziej niezwykłych rzeczy, jakich dokonasz. Chcemy Ci towarzyszyć na każdym etapie tej podróży.

Zebraliśmy w jednym miejscu fakty, narzędzia i inspiracje, które pomogą Ci osiągnąć cel i na dobre uwolnić się od palenia. Podpowiemy, jak rzucić palenie na dobre.

Fakty są po Twojej stronie

Naszym zdaniem poniższe fakty są wprost niesamowite.

Z nikotynową terapią zastępczą (NTZ) NICORETTE®, Twoje szanse, by rzucić palenie, są dwukrotnie większe1, niż kiedy zdajesz się wyłącznie na silną wolę.

Badania wykazują, że dzięki Terapii Łączonej – Twoja szansa na zerwanie z uzależnieniem od papierosów jest większa niż wtedy, gdy polegasz tylko na silnej woli2.

Co więcej – jeśli w pierwszym tygodniu nie sięgniesz po papierosa, prawdopodobieństwo, że rzucisz palenie na dobre, jest 9x większe3. Możemy Ci pomóc przejść przez ten kluczowy pierwszy tydzień.

1Stead LF, et al. Nicotine replacement therapy for smoking cessation. Cochrane Database of Systematic Reviews 2008, Issue 1. Art. No.: CD000146. DOI: 10.1002/14651858.CD000146.pub3.

2 Kornitzer et al. Combined use of nicotine patch and gum in smoking cessation: a placebo-controlled clinical trial. Preventive Medicine 24, 41 – 47 (1995).

3 Dotyczy grupy pacjentów, którzy w badaniu klinicznym kontrolowanym placebo prowadzonym metodą podwójnie ślepej próby, otrzymywali Nicorette Invisipatch w dawkach 15 mg/16 h lub 25 mg/16 h.; Tonnesen P., Paoletti p., Gustavsson G., Rusell M.A., Saracci R., Gulsvik A., Rijcken B., Sawe U. Higher Dosage nicotine patches increase one-year smoking cessation rates: results from the European CEASE trial; Eur Respir J 1999: 13 :238-246

Nigdy nie jest za późno

Już w pierwszej godzinie po rzuceniu palenia zaczynają się pojawiać korzyści zdrowotne. W ciągu kolejnych dni i tygodni Twoje zdrowie będzie się poprawiać. Rzucając palenie, odzyskujesz pojemność płuc i zmniejszasz ryzyko zawału serca lub udaru mózgu*. A to znaczy, że nigdy nie jest za późno, aby rzucić palenie.

*MZ, publikacja: Zadanie:Prewencja nowotworów w ramach Narodowego programu zwalczania chorób nowotworowych;

Z przyzwyczajeniami można zerwać

Wiemy, że zerwanie z przyzwyczajeniem nie jest łatwe, ale wiemy też, że staje się to łatwiejsze, gdy zmienisz swoje zachowanie. Nasze wskazówki przedstawiają prosty sposób, jak wyrobić w sobie nowe nawyki, by rzucić palenie na dobre. Najważniejsze jest zapisywanie celów i nagradzanie siebie podczas podróży do życia bez uzależnienia.

Co robić, jeśli zapalisz?

Wpadki się zdarzają – nikt nie jest idealny. Najważniejsze, żeby wiedzieć, co zrobić w razie nawrotu i nie pozwolić, aby taki wypadek przy pracy osłabił w Tobie wolę rzucenia palenia na dobre.

Pamiętaj, że robisz coś niezwykłego

Rzucając palenie, robisz coś niezwykłego – dla siebie i dla ludzi w Twoim otoczeniu. Kiedy już rzucisz, możesz osiągnąć tak wiele innych rzeczy.

Stopniowe rzucanie palenia

Sposoby na stopniowe rzucanie palenia

Dzięki produktom NICORETTE® możesz ograniczać liczbę wypalanych papierosów, a jednocześnie kontrolować głód nikotynowy i łagodzić objawy odstawienia.

Koniec z paleniem - przygotuj się

Rzuć palenie na dobre

Rzucenie palenia jest jedną z najbardziej niezwykłych rzeczy, jakie możesz zrobić, wiemy jednak, że jest to również niezwykle trudne. Jeżeli uda Ci się wytrzymać pierwszy tydzień bez papierosa, Twoja szansa na rzucenie palenia wzrośnie 9-krotnie!* NICORETTE® może pomóc Ci wytrzymać ten pierwszy, najważniejszy tydzień bez papierosa, abyś mógł na stałe rozstać się z nałogiem.

* Dotyczy grupy pacjentów, którzy w badaniu klinicznym kontrolowanym placebo prowadzonym metodą podwójnie ślepej próby, otrzymywali Nicorette Invisipatch w dawkach 15 mg/16 h lub 25 mg/16 h.; Tonnesen P., Paoletti p., Gustavsson G., Rusell M.A., Saracci R., Gulsvik A., Rijcken B., Sawe U. Higher Dosage nicotine patches increase one-year smoking cessation rates: results from the European CEASE trial; Eur Respir J 1999:13 :238-246