Przejdź do zawartości strony

You are here

Przestań palić - ustalanie celów

Ustal swoje cele - zacznij się nagradzać

Ponieważ rzucenie palenia jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, jakich dokonasz, dobrze jest mieć wskazówki i zasady, którymi można się kierować w podróży do życia wolnego od papierosów. Zwłaszcza wtedy, kiedy słabnie motywacja. Jeśli wyznaczysz sobie etapy tej podróży i nagrody, Twoje szanse na sukces wzrosną. Tak to działa:

Zapisz sobie powody, dla których chcesz przestać palić. 

Zrób listę powodów, dlaczego warto rzucić palenie, i umieść ją w widocznym miejscu. Taki wykaz pomoże Ci w trudniejszych chwilach, gdy zdarzy się, że trudno Ci będzie wytrwać w postanowieniu i zapalisz papierosa.

Wyznacz i zapisz sobie cele dzienne, tygodniowe i miesięczne. 

Taki fizyczny kontrakt ze samym sobą będzie inspirujący i doda Ci pewności siebie.

Zaznaczaj swoje postępy w kalendarzu. 

Zamiast odliczać dni, sumuj je. Kup sobie kalendarz i odhaczaj każdy dzień bez papierosa. Liczba odhaczonych dni wkrótce zrobi się całkiem spora – będzie to namacalny dowód, ile pracy udało Ci się już wykonać i jak daleko zajść, gdy siła woli chwilowo osłabnie. 

Nagradzaj się. 

Zrób sobie przyjemność za każdym razem, gdy osiągniesz kolejny z zapisanych etapów na drodze do niepalenia. Niech nagrody sprawiają Ci prawdziwą radość, np. kup sobie coś, o czym od dawna marzysz, zapisz się na siłownię albo zaplanuj małe spotkanie towarzyskie – słowem, świętuj swoje osiągnięcie.

Rzucanie palenia pomoc i grupa wsparcia

Rzucanie palenia i wsparcie innych osób

Dowiedz się, jak zorganizować sobie system wsparcia, który pomoże Ci rzucić palenie na dobre.

Głód nikotynowy objawy i metody radzenia sobie z nimi

Jak zwalczać głód nikotynowy

Identyfikacja sytuacji, w których odczuwasz głód nikotynowy, to pierwszy krok do radzenia sobie z nim.