Przejdź do zawartości strony

You are here

Jak zerwać z nałogiem

Nałogowy palacz - zmiana przyzwyczajeń

Aby rzucić palenie, musisz wiedzieć, jaki jest wpływ palenia na zdrowie i zerwać z dawnymi przyzwyczajeniami. Wiemy, że nie jest to łatwe – szczególnie jeśli Twoi znajomi są palaczami. Zebraliśmy kilka informacji, aby pomóc Ci zerwać z nałogiem palenia na dobre bez zrywania kontaktów z przyjaciółmi.

  • Zmień otoczenie i zajęcia.
    Wytrwanie w towarzystwie innych nałogowych palaczy oznacza, że często przebywasz w otoczeniu palących przyjaciół i współpracowników. Odcięcie się od znajomych nie jest konieczne. Po prostu użyj wyobraźni, a dodatkową korzyścią będzie poznawanie nowych pasji i zajęć, zaczniesz robić coś nowego i interesującego.

    Łatwiej Ci będzie spotkać się z palącymi przyjaciółmi, jeśli zmienisz miejsce spotkania i sposób spędzenia czasu. Jeśli np. Waszą tradycją są spotkania w piątkowe wieczory na kieliszek wina i papierosa, wymyśl coś innego. Możecie np. pójść na obiad albo do kina, obejrzeć wystawę lub wybrać się na wycieczkę..

    Zamiast rozmawiać ze współpracownikami podczas zwyczajowej przerwy na papierosa, umów się z nimi na kawę o innej porze.
  • Przygotuj się.
    Nie izoluj się od ludzi, gdy rzucasz palenie. Oczywiście w pewnych sytuacjach trzeba będzie zapanować nad głodem nikotynowym. Ale z niektórych wydarzeń, jak np. imprezy urodzinowej, nie zechcesz zrezygnować. Po prostu przygotuj się do nich.

    Produkty NICORETTE® stanowią wsparcie dla Twojej siły woli i pomogą Ci zapanować nad chęcią zapalenia. Aby poradzić sobie z głodem nikotynowym w sytuacji towarzyskiej, wypróbuj NICORETTE® Gumy do żucia. Inną opcją jest nasz plaster, który ograniczy chęć na papierosa nawet do 16 godzin.
  • Zapewnij sobie wsparcie.
    Większość ludzi będzie chciała Cię wspierać, bo rozumieją, że rzucanie palenia jest czymś wspaniałym, a zarazem ogromną próbą charakteru. Szczególnie w chwilach głodu nikotynowego polegaj na ich wsparciu, a nie tylko na własnej sile woli.
  • Utrzymuj pozytywne nastawienie.
    Nie trać z oczu korzyści związanych z rzuceniem palenia. Myśl o tym, jak poprawi się Twoje zdrowie i wygląd, ile pieniędzy zaoszczędzisz i jak szczęśliwi będą Twoi bliscy, gdy dowiedzą się, że już nie palisz. Stale odtwarzaj sobie w głowie te pozytywne myśli. Albo jeszcze lepiej – zrób ich listę i powieś ją gdzieś, gdzie będziesz ją często widzieć, np. na lodówce. Ten optymizm się przyda, gdy trzeba będzie powiedzieć „nie” kolejnemu papierosowi.
Rzucanie palenia porady

Jak rzucić palenie - porady

Poznaj odpowiednie fakty i przydatne wskazówki, aby na dobre uwolnić się od palenia.

Rzucanie palenia pomoc i grupa wsparcia

Rzucanie palenia i wsparcie innych osób

Dowiedz się, jak zorganizować sobie system wsparcia, który pomoże Ci rzucić palenie na dobre.