Przejdź do zawartości strony

You are here

Głód nikotynowy objawy i metody radzenia sobie z nimi

Jak zwalczać głód nikotynowy

Gdy rzucasz palenie, objawy głodu nikotynowego będą na początku trudne do zniesienia. Postaraj się wytrzymać – pomogą Ci w tym te informacje. Musisz wiedzieć, co się dzieje podczas napadów głodu nikotynowego, aby je zwalczyć i uwolnić się od palenia.

  • Zastanów się, co sprawia, że masz ochotę sięgnąć po papierosa.
    Wzmocnij swoją silną wolę, ograniczając sytuacje, które kojarzą Ci się z paleniem, albo wręcz unikając ich. Jeśli np. zwykle wypalasz papierosa do pierwszej kawy, spróbuj zamiast niej napić się herbaty lub soku.
  • Wypisz sobie wszystkie czynniki i sytuacje, które sprawiają, że chce Ci się zapalić.
    Zwróć uwagę zwłaszcza na te papierosy, z których będzie Ci szczególnie trudno zrezygnować w procesie rzucania palenia.
  • Zmień zajęcia i otoczenie.
    Kształtowanie nowych nawyków wymaga czasu. Podobnie jest ze zrywaniem tych starych. W sytuacji, gdy Twoją normalną reakcją byłoby sięgnięcie po papierosa, zrób coś nowego.

    Jeśli zwykle palisz po obiedzie, zamiast tego wstań i pójdź na krótki spacer. Jeśli Twoi przyjaciele także palą, zaproponuj zmianę scenerii. Zamiast iść na drinka do Waszej ulubionej knajpki idźcie do kina albo spędźcie popołudnie w parku.
  • Jeśli to stres sprawia, że masz ochotę sięgnąć po papierosa, znajdź inne sposoby na relaks.
    Spróbuj zadzwonić do przyjaciółki, wypić szklankę wody, wyjść na spacer, poczytać. Kolejnym doskonałym sposobem na odreagowanie stresu są ćwiczenia.
Rzucanie palenia pomoc i grupa wsparcia

Rzucanie palenia i wsparcie innych osób

Dowiedz się, jak zorganizować sobie system wsparcia, który pomoże Ci rzucić palenie na dobre.

Jak zerwać z nałogiem

Nałogowy palacz - zmiana przyzwyczajeń

Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby wytrwać w postanowieniu i uwolnić się od papierosów na dobre.