• Radzenie sobie z przebywaniem wśród palących

    Kiedy jesteś w trakcie rzucania palenia, unikanie pokus i dotychczasowych nawyków jest wyzwaniem, zwłaszcza kiedy przebywasz wśród osób, które niegdyś paliły z Tobą. Poniższe wskazówki pomogą Ci pokonać nawyk, bez potrzeby zrywania kontaktu ze wszystkimi Twoimi przyjaciółmi.

    Zmiana otoczenia

    Jeśli masz przyjaciół, którzy dotąd palili razem z Tobą, rzucenie palenia i jednoczesne spotykanie się z nimi nadal może Ci się wydawać trudne do pogodzenia. Zatem może zaproponuj im zmianę otoczenia na takie, które nie kojarzy się z paleniem papierosów? Jeśli piątkowe wyjścia z przyjaciółmi zwykle kończyły się do tej pory przy kieliszku wina i papierosach w pobliskim barze, może lepszym rozwiązaniem okaże się obiad w restauracji, kino, lub nawet wyjście na wystawę lub spacer w ciągu dnia. Jeśli wyskoczenie na papierosa w czasie przerwy od pracy było zawsze dobrą okazją do poplotkowania ze znajomymi z pracy, może zaproponuj w zamian wspólną kawę lub lunch? Rzucanie palenia nie musi oznaczać, że omija Cię życie towarzyskie. Wystarczy jedynie odrobina wyobraźni i elastyczności. Co więcej, masz szansę przy okazji doświadczyć czegoś nowego!

    Bądź przygotowany

    Twoim zamiarem jest rzucenie palenia, nie zaś całkowite odizolowanie się od wszystkiego i tęsknota za wszelkimi przyjemnościami. Unikanie przez jakiś czas pewnych miejsc i okoliczności jest zrozumiałe. Możesz więc odczuwać potrzebę rezygnacji z niektórych spotkań towarzyskich, dopóki potrzeba zapalenia nie minie. Jednak czasami zwyczajnie możesz nie chcieć odmówić udziału w wydarzeniach takich jak na przykład urodziny czy ważne wydarzenie służbowe. I wcale nie musisz odmawiać, wystarczy, że się dobrze przygotujesz. Posiadanie pod ręką odpowiedniego produktu zastępującego papierosy pomoże Ci oprzeć się pokusie, gdy potrzeba zapalenia stanie się silna. Możesz też wypróbować plastry, które przez 16 godzin nieprzerwanie dostarczają do Twojego organizmu nikotynę. Jeśli obawiasz się napadów głodu nikotynowego poza domem, wystarczy, że rano nakleisz plaster. To idealne rozwiązanie, jeśli wybierasz się w miejsce, gdzie chcesz zachować dyskrecję.

    Zapewnij sobie wsparcie

    Większość ludzi jest w pełni świadoma, że rzucenie palenia jest w 100% dobrą decyzją! Ludzie rozumieją, że zerwanie z nałogiem jest wyzwaniem, wymagającym ogromnych pokładów silnej woli. Dlatego większość osób będzie starała się wspierać Cię w tym postanowieniu. Jednak mogą wystąpić sytuacje, kiedy ludzie nie będą okazywali wsparcia, a nawet będą Cię namawiać do zapalenia papierosa. „Oj daj spokój, jeden Ci nie zaszkodzi.” Zaszkodzi! I z łatwością może pociągnąć za sobą kolejne dwa, trzy, cztery... Wyjaśnij, że zerwanie z nałogiem jest dla Ciebie bardzo ważne. Jeśli mimo wszystko nadal będą Cię namawiać, należy przez jakiś czas unikać przebywania w ich towarzystwie. Jest mnóstwo innych osób, które będą chciały Cię wesprzeć i pomogą Ci dotrzymać Twojego postanowienia.

    Motywatory

    Zasadą numer jeden w zrywaniu z nałogiem jest nieustanne koncentrowanie się na pozytywach. Rzucenie palenia może się wydawać ogromnym wysiłkiem – nie ma co do tego wątpliwości. Pomyśl jednak ile pieniędzy możesz zaoszczędzić nie kupując papierosów, jak bardzo poprawisz stan swojego zdrowia i o ile szczęśliwsi będą Twoi najbliżsi, gdy już pokonasz swój nałóg. Przypominaj sobie o tym wszystkim nieustannie. Połóż sobie na biurku notatkę albo przyklej ją na lodówce. Możesz nawet umieścić tam zdjęcie miejsca na wymarzone wakacje, na które będzie Cię kiedyś stać dzięki zerwaniu z nałogiem. Ciągłe koncentrowanie się na takich aspektach pomoże Ci utrzymać wysoki poziom motywacji. Okaże się to niezwykle przydatne, kiedy będziesz odmawiać zapalenia papierosa podczas przerwy w pracy czy wyjazdu weekendowego. Dowiedz się więcej o dostępnych produktach NICORETTE®.