• Nie wpadaj w złe nawyki, kiedy rzucasz palenie.

    Rzucenie palenia jest wspaniałym osiągnięciem. Uważaj jednak, by nie wpaść z jednego nałogu w drugi...

    Podjadanie po kryjomu

    Wiele osób obawia się, że rzucając palenie przytyją. Nikotyna do pewnego stopnia tłumi apetyt, dlatego niektórzy mogą odczuwać potrzebę jedzenia więcej, niż wcześniej. W związku z tym możesz mieć tendencję do częstszego sięgania po przekąski, zwłaszcza gdy się nudzisz, dlatego już wcześniej zaopatrz się w zdrowe produkty takie, jak: owoce i orzechy. Gumy NICORETTE® również są świetnym rozwiązaniem – ich skuteczność w kontrolowaniu wagi podczas rzucania palenia udowodniono w badaniach. Gumy NICORETTE® umożliwią Ci stopniowe ograniczenie dostarczanej do organizmu nikotyny,  jednocześnie zmniejszając apetyt na niezdrowe przekąski.

    Szaleństwo zakupowe

    Kiedy odczuwasz lekkie znudzenie i potrzebę znalezienia czegoś, co szybko zastąpi Ci czynność palenia papierosów, oddaj się szałowi zakupów! Przelądanie sklepów internetowych lub wyjśce do sklepu stacjonarnego może skutecznie odwrócić Twoją uwagę. Zaoszczędzone pieniądze stają się nagrodą za zerwanie z nałogiem i możesz sobie pozwolić na przyjemności. Pamiętaj jednak, aby nie wpaść w pułapkę wydawania pieniędzy bez opamiętania. Jeżeli nie chcesz stracić kontroli nad zakupami odwiedzaj sklepy w celu przeglądania asortymentu i zaplanowania na co wydasz dodatkowe fundusze.

    Zostań w domu

    W trakcie odstawiania papierosów mogą zdażyć się sytuacje, w których przebywanie  w towarzystwie osób palących będzie dla Ciebie trudnym doświadczeniem. Wyjście do pubu lub na imprezę może okazać się wtedy bardziej wyzwaniem niż przyjemnością. Możesz tego uniknąć pozostając w domu. Prawdopodobnie na jakiś czas trzeba będzie zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia towarzyskie, aby nie poddać się pokusie. Jednakże, nie oznacza to, że masz zostać pustelnikiem. Warto zaprosić przyjaciół na obiad, spacer lub do kina. W ten sposó pozostaniesz z nimi w kontakcie, będziesz się dobrze bawił i unikniesz pokusy zapalenia papierosa.

    Trudności z koncentracją

    Jak już wspomnieliśmy, istnieje wiele korzyści z rzucenia palenia, ale czasem Twój mózg o nich zapomina i jedyne o czym jesteś w stanie myśleć to... papierosy! W efekcie może być Ci ciężko się skoncentrować, czymkolwiek się akurat zajmujesz – zabawą czy pracą. Jeśli zorientujesz się, że błądzisz gdzieś myślami w czasie pracy, zrób sobie przerwę. Szybki spacer, lub choćby samo wyjście na zewnątrz pomoże Ci przewietrzyć głowę. Jeśli spędzasz wieczór z przyjaciółmi, wyjaśnij im, że masz taki problem. Produkty takie jak NICORETTE® Spray już po 60 sekundach gaszą głód nikotynowy, by pomóc Ci zapomnieć o potrzebie zapalenia papierosa.

    Podstępne trunki

    Wiele osób pali, gdy odczuwa stres lub lęk. Kiedy więc przestają palić, trudno jest im się uspokoić. W takich sytuacjach możesz poczuć potrzebę sięgnięcia po piwo lub kieliszek wina. O ile jeden drink od czasu do czasu nie jest niczym złym, o tyle nie chcesz zastępować papierosów alkoholem. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wykonywanie ćwiczeń fizycznych, co znakomicie uwalnia stres i jest dużo zdrowsze dla Twojego organizmu. Co powiesz na pracę lub basen? Pomóc może nawet zwykły spacer.

    Niespokojne palce

    Odczuwanie lekkiego poddenerwowania w okresie rzucania palenia jest całkowicie normalne. W związku z faktem, że nie masz już papierosa do potrzymania w dłoni może to oznaczać, że Twoje ręce będą niespokojne.

    Dowiedz się więcej o „nakazach” i „zakazach” dotyczących radzenia sobie z głodem nikotynowym, by łatwiej osiągnąć swój cel.