• Jak radzić sobie z potrzebą zapalenia papierosa

    Przezwyciężanie ochoty zapalenia papierosa będzie największą z bitew do stoczenia na drodze do zerwania z nałogiem. Jednak kilka „nakazów” i „zakazów” może naprawdę pomóc je zwalczyć.

    Bądź aktywny

    Wystarczy trochę ćwiczeń fizycznych, by zdecydowanie ograniczyć potrzebę zapalenia papierosa. Dodatkowo, aktywność fizyczna może zdziałać cuda, jeśli chodzi o odciągnięcie myśli od dokuczliwych objawów odstawienia. Nie sugerujemy wcale, że za każdym razem, gdy pojawia się potrzeba zapalenia musisz odbyć dziesięciokilometrowy bieg. Już samo wyjście na spacer może okazać się pomocne. Zaś włączenie do swojego stałego harmonogramu regularnych ćwiczeń fizycznych, zapewni Ci stały dopływ poprawiających samopoczucie endorfin i doładuje Cię dodatkową energią.

    Odwlekanie

    Odwlekanie jest sprytną strategią radzenia sobie z potrzebą zapalenia. Jeśli wydaje Ci się, że potrzebujesz zapalić, powiedz sobie, że poczekasz 10 minut. Znajdź sobie jakieś zajęcie, żeby odciągnąć myśli od potrzeby zapalenia – poczytaj książkę, zrób sobie filiżankę herbaty, popracuj trochę. Czasem już po 10 minutach zorientujesz się, że pokusa zapalenia minęła.

    Zrób listę

    Głód nikotynowy jest w dużym stopniu czysto fizycznym zjawiskiem, ale kwestia samego myślenia o tym także jest nie bez znaczenia. Aby wzmocnić swoją siłę woli sporządź listę wszystkich najważniejszych powodów, dla których rzucasz palenie (uwzględnij też nagrody jakie dla siebie przewidujesz) – lepsze zdrowie, więcej pieniędzy, przyjemnie pachnące ubrania, bielszy uśmiech... Za każdym razem, gdy będzie Ci potrzebne drobne przypomnienie dlaczego to robisz, wyjmij tą listę i przeczytaj. Planujesz podarować sobie wymarzone wakacje albo wypad na zakupy za pieniądze zaoszczędzone w ciągu roku? Przyklej na lodówkę zdjęcie tego o czym marzysz!

    Bądź przygotowany

    Kiedy odczuwasz potrzebę zapalenia papierosa, Twój organizm domaga się nikotyny.Wtedy pomocne stają się właśnie produkty NTZ, które uzupełniają brak nikotyny, bez konieczności zapalenia papierosa. Takie przygotowanie może okazać się niezwykle pomocne, zwłaszcza jeśli masz przed sobą długi dzień na weselu lub w pracy, podczas którego może najść Cię ochota, żeby zapalić. Dostępnych jest cały szereg produktów, z których możesz wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Warto mieć przy sobie kilka gum NICORETTE® , bo wówczas zawsze masz szybki dostęp do nikotyny. Możesz także rano przykleić plaster NICORETTE® INVISIPATCH, a będzie on uwalniał do Twojego organizmu kontrolowaną dawkę nikotyny.

    Szkodzi nawet jeden papieros

    Kiedy przychodzi silna potrzeba zapalenia, kuszącym jest przekonanie siebie, że jeden mały papieros nikomu nie zaszkodzi. Problem w tym, że jeden papieros często prowadzi do wielu kolejnych i zanim się spostrzeżesz, wrócisz do punktu wyjścia. Dlatego następnym razem, gdy ten mały diabeł siedzący na Twoim ramieniu będzie Ci podpowiadał „no dalej, przecież to tylko jeden”, przypomnij sobie jak dobrze Ci szło do tej pory i skorzystaj z powyższych wskazówek!

    Unikaj pokus

    Wyjście na drinka lub spotkanie ze znajomym może wydawać się dobrym sposobem na odciągnięcie myśli od potrzeby zapalenia papierosa. Jeśli jednak normalnie wyjście do pubu oznaczało zapalenie papierosa, takie wyjście może okazać się nie najlepszym pomysłem... Pomyśl, czy nie będzie to zbyt silna pokusa. Może lepiej pójść gdzieś indziej, gdzie nie będziesz myśleć o paleniu? Najlepiej jest unikać tego, co stanowi pokusę dopóki nie ustaną napady nagłej potrzeby zapalenia.

    Zachowaj milczenie

    Napady głodu nikotynowego są normalnym elementem procesu zrywania z nałogiem, i prawie wszyscy ich doświadczają w jakimś stopniu. Nie ma więc potrzeby mieć z ich powodu wyrzutów sumienia. Jeśli walka z głodem nikotynowym jest dla Ciebie bardzo trudna, powiedz o tym komuś. Zadzwoń do przyjaciela, powiedz znajomemu z pracy, lub nawet poszukaj internetowego forum wsparcia. Jak mówią – „co dwie głowy to nie jedna”. Już samo podzielenie się z kimś tym problemem może dać Ci dodatkową siłę.

    Posłuchaj historii o sukcesach tych, którym udało się pokonać nałóg lub dowiedz się, który produkt może pomóc Ci osiągnąć Twój cel.